Strona główna / Sport i zdrowie / Sposoby na zakwasy
Sposoby na zakwasy

Sposoby na zakwasy

Zakwasy to bóle mięśni, które pojawiają się najczęściej w ciągu 12 –  48 godzin po wysiłku fizycznym i utrzymują się przez dłuższy czas. Jak z nimi walczyć? Poznaj najlepsze sposoby na zakwasy!

Sposoby na zakwasy – profilaktyka

Jak nie dopuścić do zakwasów? Ból mięśniowy dotyczy najczęściej osób, które się przetrenowały po dłuższej przerwie i wynika z przemęczenia organizmu. Aby nie dopuścić do zakwasów zalecane jest regularne ćwiczenie i stopniowe zwiększanie intensywności treningów po długiej przerwie.

Aby zminimalizować ryzyko mikro urazów i wystąpienia zakwasów, zadbaj o odpowiednią rozgrzewkę przed treningiem oraz uzupełniaj na bieżąco płyny w organizmie. Ważna jest także dieta, która powinna być bogata w niezbędne węglowodany, białka, witaminy oraz minerały. Przed treningiem warto pić witaminowe bomby w postaci koktajli owocowych.

Jak odróżnić zakwasy od naciągnięcia mięśnia? Zakwasy w większości przypadków występują po obu stronach kończyny. Co zrobić, gdy odczuwamy piekący ból mięśni? Jakie są sposoby na zakwasy?

Sposoby na zakwasy – jak pozbyć się bólu mięśni?

Zakwasy to inaczej opóźniony napad bolesności mięśnia. Bóle te powstają w wyniku mikrouszkodzeń tkanki mięśniowej i mogą utrzymywać się jeszcze długi czas po wytężonym wysiłku fizycznym. Jak się ich pozbyć?

Najskuteczniejsze sposoby na zakwasy, to:

  • Maści przeciwzapalne dla sportowców
  • Masaż
  • Ciepła kąpiel
  • Stosowanie zimnych okładów
  • Pływanie
  • Delikatny trucht
  • Sauna
  • Niesteroidowe leki przeciwbólowe

UWAGA: Jeśli zmagamy się z zakwasami, należy zrobić sobie na jakiś czas przerwę od treningów i odpocząć, w tym czasie nasze mięśnie się zregenerują i dolegliwości bólowe miną

Inne, domowe sposoby na to, by poradzić sobie z bólem, to:

  1. Rozciąganie mięśni (tzw. rollowanie)
  2. Naprzemienne polewanie ciepłą i zimną wodą
  3. Picie soku z wiśni
  4. Smarowanie obolałych miejsc octem

PAMIĘTAJ: Zakwasów nie należy leczyć jeszcze ostrzejszym treningiem, ponieważ można doprowadzić do poważnych w skutkach kontuzji!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *