Posiadasz e-sklep? Chcesz poprawić wyniki sprzedażowe? Jako przedsiębiorca musisz być kreatywny i aktywny na rynku. Dziś podpowiadamy, na czym polega skuteczna sprzedaż w e-commerce!
Skuteczna sprzedaż w e-commerce wykorzystuje wiele różnych narzędzi. Istnieje wiele rozwiązań, które mogą diametralnie zmienić osiągane przez Twój sklep internetowy wyniki. Które z nich warto wypróbować? Poniżej znajdziesz 5 pomysłów!
Strona internetowa w dzisiejszych czasach to już nie jest tylko i wyłącznie wizytówka. Z jej pomocą klienci dokonują u Ciebie zakupów! Jednym z technicznych wymogów, aby witryna była widoczna w Google, jest jej właściwa optymalizacja, między innym pod kątem SEO. Jeśli nie posiadasz wiedzy z zakresu optymalizacji stron pod kątem wyszukiwarek internetowych, warto zgłosić się do specjalisty, który sprawi, że Twoja witryna będzie się wyświetlać klientom w Google!
Skuteczny newsletter to połowa sukcesu sprzedażowego! Z jego pomocą zachęcasz do ponownych zakupów klientów, którzy Ci już raz zaufali. Tytuł maila, a także jego zawartość powinny wzbudzać zainteresowanie. Warto śledzić marketingowe trendy, by poznać statystyki dotyczące odbioru newslettera przez klientów. Okazuje się, że wystarczy kilka prostych sztuczek, by zwiększyć konwersję!
Notyfikacje web push to krótkie komunikaty, które Twoja strona internetowa wysyła klientom. W sytuacji, gdy dana osoba przeglądała ostatnio buty zimowe, ale nie zdecydowała się ostatecznie na zakup, web push może jej zasugerować jakiś produkt, który jest aktualnie na promocji. Może jednak się skusi? Kanał web push jest bardzo skuteczny, ponieważ reklama jest nieinwazyjna, a zarazem dobrze widoczna.
Jak się okazuje, jednym ze skutecznych narzędzi sprzedażowych, są także opakowania wysyłkowe. Możemy o tym przeczytać między innymi na blogu producenta opakowań Packhelp. Spersonalizowane pudełka mogą zachęcić klienta do zakupu, wywołać u niego emocje względem marki, a także spowodować, że będzie chciał on promować nasze produkty wśród znajomych lub w mediach społecznościowych.
Ostatni punkt to tak naprawdę najważniejszy element skutecznej sprzedaży, nie tylko w e-commerce, ale i w tradycyjnych sklepach internetowych. Ponieważ wszystko w Internecie dzieje się bardzo szybko i konsumenci oczekują odpowiedzi w ciągu kilku minut, warto zadbać o to, by jakość obsługi nie pozostawała wiele do życzenia i była zawsze na wysokim poziomie.