Strona główna / Sport i zdrowie / Kalistenika dla zdrowego ducha i ciała
Kalistenika dla zdrowego ducha i ciała

Kalistenika dla zdrowego ducha i ciała

Kalistenika to nic innego jak trening z ciężarem własnego ciała. Słowo pochodzi ze Starożytnej Grecji od wyrazów kallos sthenos, które oznaczają po prostu piękne ciało. Kalistenika opiera się od podstaw na pradawnych założenia zgodnie z którymi do budowy Twojej masy ciała, w tym mięśni wystarczy… tylko ciężar Twojego ciała! O tym, że to prawda przekonało się już miliony ludzi na całym świecie, a Kalistenika stała się jednym z najlepszym i najzdrowszych sportów XXI wieku.

Kalistenika jest pięknym sportem, bowiem uczy rozwijać umysł i rozumieć swoje ciało poprzez aktywność fizyczną. W przeciwieństwie do klasycznej siłowni, która potrafi zrobić niedoświadczonej osobie wiele krzywdy, Kalistenika jest w 100% bezpieczna i zdrowa dla Ciebie.

Kalenistyka Kalistenika

Wiele osób zamiast Kalistenika wymawia ten wyraz: Kalenistyka. Oczywiście Kalenistyka to błędna wymowa, a poprawna jest Kalistenika, która pochodzić z j. angielskiego od słowa calisthenics, a nie calinesthics ?

Nie istnieje, bowiem coś takiego w żadnym języku jak Kalenistyka, jednak zdaję sobie sprawę, że wynika to po prostu z faktu, iż wyraz Kalistenika nie jest prosty w wymowie i być może łatwiej jest powiedzieć Ci, że trenujesz… Kalenistykę ?

Kalistenika – dlaczego warto?

Zastanawiasz się pewnie teraz dlaczego warto żebyś trenował lub trenowała Kalistenikę. Pozwól, że odpowiemy Ci na Twoje pytanie i przedstawimy najważniejsze korzyści jakie płyną z uprawiania Kalisteniki:

  1. Jest w 100% bezpieczna i zdrowa.
  2. Pozwala zbudować piękne i silne ciało.
  3. Zwiększa kontrolę nad ciałem.
  4. Poprawia samopoczucie i stan umysłu.
  5. Wpływa na rozwój mięśni wewnętrznych.
  6. Dba o dobrą sylwetkę i proporcje.
  7. Pozwala Ci rozwinąć się jako osoba.
  8. Zwiększa rozciągliwość ciała.
  9. Pobudza mięśnie do wzrostu, a stawy do wzmocnienia.
  10. Jest naturalnym odruchem Twojego ciała.

Kalistenika – ćwiczenia

Aby trenować poprawnie Kalistenikę należy na samym początku poznać podstawowe zasady kalistenicznego treningu z własną masą ciała.

Ćwiczenia Kalisteniki opierają się bowiem na kilku fundamentalnych pozycjach treningowych, a są nimi:

  1. Przysiady,
  2. Pompki.
  3. Podciąganie
  4. Stanie na rękach.
  5. Mostek
  6. Wznosy nóg.

I tak, to właśnie za pomocą tych 6 podstawowych ćwiczeń możesz zbudować całkowicie swoje ciało, wzmocnić każde ścięgno, staw oraz rozwinąć masę mięśniową od nóg po samą szyję. Są to najważniejsze 6 ćwiczeń w Kalistenice, na których opiera się każdy plan treningowy, w tym także ten znany z książki Skazany na trening.

Sprawdź także

gry-dla-dzieci-co-wybrac-na-prezent

Gry dla dzieci – co wybrać na prezent?

Urodziny, imieniny, dzień dziecka – okazji do dawania prezentów w ciągu roku jest bardzo dużo. …

dietetyczny-obiad-5-pomyslow-na-lato

Dietetyczny obiad – 5 pomysłów na lato

Lato w pełni. Ciepłe promienie słońca zachęcają do opalania i odpoczynku na świeżym powietrzu. Przeszkodą …

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *