Polski system płatności BLIK pozwala użytkownikom urządzeń mobilnych sfinalizować różnego rodzaju transakcje w sklepach stacjonarnych oraz internetowych. Za jego pośrednictwem można ponadto wpłacać środki finansowe w bankomatach, pobierać gotówkę z konta oraz dokonywać błyskawicznych przelewów między platformami banków.
Transakcja w systemie realizowana jest pomiędzy klientem posiadającym aplikację udostępnioną przez bank, a sklepem internetowym. Kody identyfikujące wytwarzane są przez Polski Standard Płatności. Stanowią one kombinację sześciu cyfr. Ich ważność wygasa jednak po dwóch minutach w przypadku, gdy użytkownik nie wprowadził kodu do odpowiedniego formularza płatności. System BLIK obsługiwany jest m.in. przez platformę Blue Media. Model autoryzacyjny składa się z następujących etapów:
Cały proces trwa zazwyczaj kilkadziesiąt sekund.
Jeśli użytkownik systemu przy poprzedniej transakcji zapisał dane swojej karty, może za kolejne zakupy zapłacić jednym kliknięciem. Nie potrzeba wówczas sześciocyfrowego kodu. Korzystanie z usługi BLIK OneClick wymaga zalogowania się na stronę danego sklepu internetowego.
System BLIK jest zintegrowany z największym polskim serwisem handlowym. Wystarczy, że użytkownik doda wybrany przedmiot do wirtualnego koszyka i zaznaczy opcję „płatne z góry”. Po zatwierdzeniu formy płatności BLIK należy uruchomić aplikację bankową. Na ekranie telefonu pojawi się kombinacja cyfr, którą trzeba wprowadzić w odpowiedni formularz na stronie. Po zaznaczeniu opcji „zapłać” wystarczy zatwierdzić transakcję w aplikacji.
BLIK jest niezwykle prosty w obsłudze. Operacje wykonywane za pomocą systemu nie zajmują ponadto wiele czasu. Jest to główne kryterium, determinujące wybór BLIK-a jako modułu płatności przez większość właścicieli sklepów internetowych.