Strona główna / Kariera i finanse / B2B, czyli na czym to polega?
B2B, czyli na czym to polega?

B2B, czyli na czym to polega?

Słyszałeś takie pojęcia jak B2B i zastanawiasz się, co ono konkretnie oznacza? W naszym poradniku dowiesz się wszystkiego, co najważniejsze. Wyjaśniamy w prosty i przystępny sposób, abyś nie miał żadnych wątpliwości.

B2B – definicja

B2B oznacza z angielskiego dosłownie business-to-business (wyraz ten jest stosowany np. w oprogramowaniu typy system B2B). Chodzi w nim o pozyskiwanie nowych klientów biznesowych, a więc innych firm, podmiotów gospodarczych itd. Chodzi wiec o zawarcie relacji, aby dokonać finalnie transakcji. Często bierze w niej udział wielu uczestników np. hurtownicy, producenci czy dystrybutorzy.

Żeby lepiej zrozumieć, czym jest B2B, dobrze jest zapoznać się z zadaniami związanymi z taką sprzedażą. Na początek należy przygotować stosowną ofertę dla danej firmy. Później potwierdzić jej ewentualną akceptację, która prowadzi do dokonania płatności. Wówczas transakcja dochodzi do skutku i jest realizowana. Po wystawieniu wszelkich niezbędnych dokumentów można mówić o finale, co w praktyce oznacza poszukiwanie kolejnego klienta. W tym celu nieoceniony jest dobry marketing oraz SYSTEM INFORMATYCZY, który ułatwi komunikację oraz poruszanie się między klientami.

Co robić, żeby działać efektywnie?

Żeby działać efektywnie, trzeba skupić się przede wszystkim na potrzebach klienta oraz posiadać kilka cech charakteru, które są nieocenione w tej branży. Co za tym idzie, należy być otwartym, komunikatywnym oraz kreatywnym i pomysłowym. Dzięki temu uda Ci się odnaleźć w każdej sytuacji i zaproponować taką ofertę, która przypadnie do gustu konkretnemu klientów, a przecież każdy z nich jest inny.

W sprzedaży B2B, tak samo, jak w B2C, bardzo ważna jest także znajomość produktu, bez której ani rusz! Żeby coś sprzedać, trzeba umieć o tym opowiadać i nie milknąć nagle, gdy klient zada jakieś szczegółowe pytanie. To wygląda nieprofesjonalnie, a co więcej sprawia, że druga strona traci ochotę do dalszych rozmów.

Jeśli jednak uda Ci się wzbudzić zainteresowanie, nie zapominaj o podtrzymywaniu stałego kontaktu. Wysyłaj więc maile z ofertą przygotowaną specjalnie pod daną firmę bez innych, zbędnych pakietów, które mogą jej nie interesować. Wyczerpująco odpowiadaj też na wszelkie pytania, a sukces murowany!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *