Największe wyzwanie, jakie stoi przed agencją digital to stworzenie ciekawej i funkcjonalnej strony internetowej. Powinna przyciągać wzrok, być miła dla oka, czytelna na wszystkich urządzeniach mobilnych, ponieważ klienci szukają ofert nie tylko korzystając z laptopa lub komputera stacjonarnego. Dobrze zaprojektowana witryna powinna zawierać kilka elementów.
To skrótowa informacja, przekaz, zwłaszcza dla osób, które widzą daną witrynę po raz pierwszy. Slogan informuje, czym zajmuje się dany podmiot.
To pełny opis oferty. Miejsce, od którego zależy, czy klient zdecyduje się na nasze usługi, czy będzie szukał dalej. Dobrze jest wspomnieć, jakie konkretnie potrzeby zaspokaja nasz biznes, w czym może pomóc.
Dotychczasowe realizacje bronią się jeszcze bardziej niż zadeklarowana działalność. To dzięki nim mamy pełny ogląd na to, jak realnie pracuje dana firma.
Jeśli nasza firma ma jakieś osiągnięcia, warto poinformować o tym agencję digital, która pracuje nad jej stroną. To ważny komunikat dla klienta, bo pokazuje prawdziwy profesjonalizm, nagrodzony przez innych.
Nie ma specjalistów od wszystkiego. Dlatego dobrze jest sprecyzować, w czym konkretnie jesteśmy lepsi od naszej konkurencji. Im mniejsza nisza tym lepiej dla nas, bo można się w niej wyróżnić. Dobre określenie grupy docelowej pozwala także zająć wysokie miejsce w wynikach wyszukiwania Googla.
Jeśli zależy nam na poszerzaniu grona klientów, warto pochwalić się tym, że nasi dotychczasowi partnerzy wysoko oceniają nasze kwalifikacje. Dobrze jest opatrzyć takie informacje zdjęciem klienta, nazwą firmy lub branżą, dla której zlecenie zostało wykonane. Opinie zadowolonych klientów działają nieraz lepiej niż reklama.
Nawet jeśli potencjalny klient nie chce w danym momencie nawiązać z nami współpracy, warto go do tego zachęcić. Jeśli namówimy go na podanie chociażby maila, może otrzymywać nasz newsletter dowiadując się, co w danym momencie mamy do zaoferowania.
To wszystkie dane, ułatwiające kontakt. To przede wszystkim numer telefonu, adres e-mail, imię i nazwisko właściciela, ale także numer NIP i REGON firmy. Takie detale podnoszą wiarygodność i umożliwiają pozyskanie kolejnych klientów.
Sukces strony www tkwi również w umiarze. Wiedzą o tym doświadczone agencje digital. Umiar dotyczy zarówno tekstu, jak i grafiki. Tekst musi informować o tym, co jest naprawdę ważne, grafika powinna go dobrze eksponować. Klienta nie interesuje ciąg przymiotników wartościujących działania firmy, ale konkrety, które można udowodnić. Za mało profesjonalne uchodzi umieszczanie na stronie firmy zbyt wielu animacji czy banerów. Takie elementy rozpraszają i zniechęcają odbiorcę.
Każdy element umieszczany na stronie dobrze jest konsultować z agencją digital, która wykonuje nam usługi. Zanim cokolwiek dołożymy, warto zastanowić się, czy ten element jest na pewno niezbędny na stronie www firmy.