Strona główna / Dom i gotowanie / Odchudzanie – jak zacząć?
Odchudzanie - jak zacząć?

Odchudzanie – jak zacząć?

Zastanawiasz się, jak zacząć odchudzanie? To bardzo dobrze! Zawsze jest dobry czas, żeby zadbać o siebie i swoje zdrowie. Grunt to robić to z rozsądkiem, aby przypadkiem nie zrobić sobie krzywdy. Dowiedz się, co robić.

Czy muszę się odchudzić?

Na początek określ, czy odchudzanie faktycznie jest Ci potrzebne. W tym celu oblicz swoje BMI. Możesz to zrobić poprzez specjalne kalkulatory internetowe. Nie wiesz im jednak na słowo, ich obliczenia są orientacyjne. Każdy z nas jest bowiem inne i, mimo że jest szczupły, może ważyć więcej niż nieco tęższa od niego osoba. Wszystko przez to, że jesteśmy inaczej zbudowani i niektórzy z nas mają więcej mięśni, które są po prostu cięższe.

Jeśli jednak jesteś pewien, że musisz się trochę odchudzić, zacznij od określenia sobie celu. Niech będą to np. 4 kg w ciągu jednego miesiąca, a finalnie 12 kg mniej. Jest to racjonalne i możliwie do osiągnięcia. Żeby widzieć jakieś efekty, które będą Cię motywowały, waż się co tydzień i mierz obwód swoich ud, rąk oraz brzucha.

Odchudzanie z głową

Podchodząc do odchudzania,nie działaj radykalnie. Nie ma nic gorszego niż głodówki oraz rygorystyczne, codzienne ćwiczenia po kilka godzin. Rozpoczynając swoją dietę, zacznij od wyeliminowania z niej wszystkiego, co niezdrowe. Zrezygnuj więc ze słodyczy, chipsów, fast foodów oraz słodkich napoi. Zamiast nich szukaj naturalnych źródeł cukru np. w owocach. Słodkie napoje zastąp wodą, a jeżeli nie lubisz jej smaku, dodaj do niej trochę cytryny albo limonki.

Teraz gestia ćwiczeń. Jeżeli dawno nie uprawiałeś żadnego sportu, zacznij od ruchu 2-3 razy w tygodniu po około 30 minut. Pamiętaj, że dopiero po 20 minutach Twój organizm zaczyna spalać zbędną tkankę tłuszczową. Decydując się na taki rozkład ćwiczeń, wyrobisz sobie nawyk i sam będziesz szukał sposobności do uprawiania sportu. Co więcej, w ten sposób nie zrobisz sobie krzywdy i będziesz mieć energię na podjęcie kolejnego wysiłku. Po dwóch tygodniach lub więcej, kiedy poczujesz, że stać Cię na więcej, możesz wydłużyć czas ćwiczeń o kilku minut, aż dojdziesz do pełnej godziny.

Odchudzanie to świetny pomysł. Należy tylko podejść do niego ze zdrowym rozsądkiem, a osiągniesz najlepsze efekty, unikając niepożądanego efektu jojo.

Sprawdź także

Czym zastąpić cukier w diecie dla diabetyka?

Czym zastąpić cukier w diecie dla diabetyka?

Dieta dla cukrzyków to dość specyficzna dieta, polegająca przede wszystkim na wyeliminowaniu z pożywienia białego …

Jak skutecznie rzucić palenie?

Jak skutecznie rzucić palenie?

Jak rzucić palenie? Czy istnieją jakieś domowe sposoby? Która metoda jest najskuteczniejsza? Zapraszamy do lektury!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *